Мої фото

Мої фото

Позаурочні заходи

Захід ПОДОРОЖ ДО КОРОЛІВСТВА ФІЗИКИ


Ведучі заходу: Дмитро та Анна
Фанфари 1.
Протягом дійства весь час звучить мелодія, яка трохи стишується на момент
проголошення слів.
Аня:  Доброго дня, любі друзі, шановні гості чудової країни!  Ми радо вітаємо Вас на святі.
Діма. Цього зимового дня  ми зібралися, щоб стати свідками чарівного дійства.
Аня. Сьогодні сюди, до дивовижного королівства Фізика, зійшлися найчарівніші, найуспішніші, найщасливіші принцеси та принци.
Діма. Молоді, веселі, завзяті, активні, успішні, чарівні, наполегливі. Вони поспішали сюди, щоб створити свято.
Аня. Свято казкове, зимове, чарівне, до якого наші герої старанно готувалися. І ось нарешті - здійснилося! Очікуваний день - настав!
Діма. Останні хвилини перед початком дійства…
Фанфари 2.
Діма: - Отже, Фізика - Це дуже важлива і цікава наука!
Аня: - Саме завдяки фізики ми можемо знайти відповіді на різноманітні запитання, наприклад: чому птах або літак легко рухаються в повітрі, а людина літати не може?
Діма: - Чому великий корабель легко рухається по воді, а маленький залізний цвях відразу потоне?
Аня: - Чому всі тіла падають на Землю, а космічний корабель злітає в космос? 
Діма. - З математикою ви всі добре знайомі, а ось що таке фізика не всі знаєте. Сьогодні ми  прийшли до вас, щоб розповісти небагато про цю науку.
Аня. Слово «фізика» походить від латинського слова physis, що означає «природа». Таким чином, фізика – наука про природу. Отже, Які природні явища зображені на екрані? (Відповідають)
Діма. Молодці! Ну, а зараз до нас на свято завітали казкові герої.

Музика.
Автор.
У лісі темному жила собі бабуля –
Стара Яга і лісовик дідуля…
Музика
(виходять)
Автор.
Якось бабуля з дідом посварились
Лісовику помститись заходились…
Вона на діда і його хатинку
,
Задумала наслати грозову хмаринку
Музика
(баба Яга танцює).
Автор.
Але Яга не знала як зробити,
Щоб блискавкою хату дідову спалити
І тому ввечері побігла на дорогу
Когось собі шукати у підмогу
.
Музика.
Та ось у небі кажана вона зустріла
За чорні крила бетмана вхопила.
Музика «Потому, что я бетман». (виходить Бетман)
Баба Яга:
- Гей, ти! Крилата чорна миша!
Гачок тримаєш ти в руці навіщо?
У хмарі грозовій поколупай
І блискавку їз неї витягай
Бетман: - Ти зовсім з’їхала стара із
глузду?
Бо розуму у голові твоїй не густо,
По-перше, треба фізику вивчати
І звідки блискавка береться будеш знати.
Баба Яга:
- Так розкажи? Не поспішай!
Бетман:
- Ти краще у електриків спитай!
Баба Яга:
-І як отут Електриків знайти?
Бетман:
- До королівства фізики лети!
Музика.
Королівна : Ідіть до нас, бабусю , присідайте !
Заряди ! Стільчик бабці подавайте !
Музика. Відбивка 
Автор.
Подложка «Бетман»
Баба Яга , втомившись , присіда
І як ошпарена від нього відліта ...
Музика.
Заряд «+»
- Яга ! Таке буває від тертя ...
Баба Яга:
- Так поясніть же до пуття !
Заряд «-»:
-В процесі руху повітряних потоків,
В яких краплини ,штовхаючись у боки,
Із кожним зіткненням - заряду набувають
В природі "плюс" і "мінус" розрізняють .
А при наближенні зон різного заряду ...
Призводить до шаленого розряду !
Баба Яга :
-Мені здається - я втомилась ,
Бо зроду я ніде не вчилась ...
Краще до лісу повернусь!
Рятуй , від ФІЗИКІВ , дідусь
!
«Шаленими вітрами».

Діма. Наш захід присвячений фізиці, ми проведемо як змагання між двома командами.
Аня.  Змагатись будуть ті учні, які отримують СМАЙЛИКА, відповівши на наші запитання.
Слайд
(питання задають по черзі)
Діма. Супутник Землі робить один оберт за 1год40 хв., а інший оберт за 100 хв. Як це пояснити? (1 год. 40 хв = 100 хв)
Аня. Скільки хвилин треба варити круте яйце – дві – три – п’ять? (Анітрошки, воно вже зварене.)
Діма . Де вода стоїть стовпом? (У склянці.)
Аня . Чи можна в решеті принести воду? (Можна, коли вона замерзла.)
Діма. Півень, стоячи на одній нозі важить 5 кг. Скільки він важитиме, якщо стане на дві ноги? (5 кг)
Аня. Три різні числа спочатку склали, а потім їх же перемножили.Сума і твір виявилися рівними. Які це числа?
Діма. Три кішки за 3 хвилини ловлять трьох мишей. Скільки потрібно кішок, щоб за 200 хвилин зловити 200 мишей?
Аня. Назвіть ім'я першої жінки - льотчика? (Баба Яга)
Додаткові запитання.
Діма. Двоє підійшли до річки. Біля берега стояв човен, який може вміщати лише одного, але обидва переправилися. Як це могло статися?  (Вони підійшли до різних берегів.)
Ведучі знайомляться з кожним учасником, задають питання: Як тебе звати? з якого класу? на яких уроках Ви з вчителями вели мову по природу?
Аня. Отже, запрошуємо наші команди.
Діма: Учасники діляться на дві команди по 4 учнів в кожній.
Аня.  Що за команда без назви і командира? Хто з учасників кожної команди першим дасть відповідь, той буде командиром.
Питання для першої команди:
Аня
·        Теплий, холодний, зоряний, кислотний, сліпий, грибний, затяжний, проливний... (дощ),
Діма . Питання для 2 команди:
·        Золотий, цукровий,  дрібний, морський, річковий...(пісок).
Діма: Отже , вітаємо оплесками капітанів!
Музикальна відбивка
Аня. Перед вами на екрані  поняття, які вивчаються на уроках фізики.
Діма. Одним з цих понять назвіть свою команду. (молекула, атом, заряд, сила, енергія)…. Оплески!
Аня . Навколо нас відбувається багато цікавих речей. Люди завжди проявляли зацікавленість до природи і намагалися  пояснювати спостережувані явища.
Діма.  Вас чекає «Конкурс загадок про природні явища». Житон отримає команда, яка перша відгадає.

Аня .
·        Ти кричав - воно мовчало,
Ти мовчав - воно кричало. (Ехо)
Діма.
·        Молоко над річкою плило,
Нічого не видно було.
Розчинилося молоко –
Стало видно далеко (Туман)
Аня .
·        Таємничі, дивовижні вітражі -
Це в пустелі виникають (міражі)
Діма.
·        Задощила раптом рясно неба бірюза,
          Налякала все довкілля (блискавка й гроза)
Аня .
·        Поламав дахи й дерева вітер-хуліган -
          Бешкетує, шкодить людям грізний (ураган)
Діма.
·        Їх не 7 , не 100, не 5.
          А як падають униз –
         Бажання згадуй, не барись!
         (Зірки)
Аня .
·        Звідкіля у нас на небі
          Риби, близнюки, ведмеді?
         Лебідь розправляє пір’я.
         Це все зоряні         (Сузір’я)
Діма. Які сузір’я зображені на екрані? (Велика та Мала ведмедиці)
Аня .
·        Дощ пройшов, через ставок
          Перекинувся місток.
          Кольорів у ньому сім,
          Він подобається всім!
         (Веселка)
Діма.
·        Без голови, а з рогами? (Місяць)
Діма. Ну, а  зараз Увага! У нас в гостях представниці юної еліти королівства: дві принцеси Валерія і Аліна! Рішучі, самостійні, фантастично-привабливі, волелюбні, незалежні.
Аня: Саме дівчата загадають наступне завдання. І відкриють таємничу завісу.
Вихід принцес.
Принцеса Аліна: Скажіть, хто був цей дивний чоловік? Який прославив свій прадавній вік? Що нам закон від рідини відкрив, бо дуже фізику і математику любив?".
Відкривають завісу.
Музика.
Лєра: Вам його потрібно не тільки вгадати, а всі його дії прокоментувати? І хто зробить це найкраще? Отримає призи від самого пращура...
Команди відповідають…
Музыка «Викторина правильний ответ» (приз вручаем)

Аня . Наступний наш конкурс «Дерево фізики». На малюнку є стовбур, але гілочки-це природні явища – кожна команда має домалювати. Виграє той, у кого дерево буде з більшою кількістю гілочок.
Діма. А поки команди працюють над завданням, ми переглянемо мультфільм про Архімеда.
Мультфильм.
Аня . Наступне завдання. Цікаво, хто зможе дальше всіх закинути аркуш паперу. Прошу вийти 4 учасника, по 2 учня з кожної команди. Спробуйте ще раз, ви можете зробити з аркушем що завгодно, головне, щоб закинули дальше всіх.
Діма.       Може хтось здогадався, як закинути аркуш набагато дальше, ніж це зробили учасники?
Аня .       Чому так відбувається?...(учні відповідають)
Діма: - на папір повітря чинить опір, якщо зім’яти його, то сила опору зменшиться).
Музыка «Викторина правильний ответ» (приз вручаем)
Аня: - Неординарний, рішучий та завзятий товариський принц Данило у нас на святі
Даніл.
Моя склянка - справжнє диво,
В ній вода висить красиво...
Ось погляньте, що за штука?
Що про це скаже наука?
Даніл показує дослід.
(Музика)
Даніл: Чим це можна пояснити?
Де "собака" тут зарита?
Діма: Ваша відповідь?
Аня:  А тепер слухаємо вірну відповідь! Увага!
Діма.  Всі тіла на поверхні Землі оточені повітрям. Він лише здається нам невагомим. Насправді атмосфера тисне  на поверхню Землі і на нас з вами, причому, з великою силою. Це явище називається атмосферним тиском. Вода із стакана не виливається, тому що знизу на неї діє сила атмосферного тиску.
Музыка «Викторина правильний ответ» (приз вручаем)
Аня. Наступний наш конкурс «Відгадай слово»
Діма. Візьміть картки, закресліть в них букви, які повторюються  і ви дізнаєтесь, яке слово заховане серед цих букв.
Картки з буквами КРПДВТПОДРДКАТ лежать на столах у учасників.
Музика
Аня. Вода. І дійсно, вода -  найпоширеніша і дуже важлива речовина на Землі.
 Діма.  А в яких станах може перебувати вода? (твердому, рідкому, газоподібному)
Аня. І це вірна відповідь.
                     Цікаві факти про воду
Аня.   За все життя людина випиває близько 35 т води.
    Діма.       Лід швидше отримати з гарячої води
Аня. Яка вода швидше перетвориться на лід: гаряча чи холодна?
….
Діма.        Якщо міркувати логічно, то, звичайно, холодна.
Аня.        Адже гарячій потрібно спочатку охолонути, а потім вже замерзнути, а ось холодній остигати не потрібно. Однак досліди показують, що в лід швидше перетворюється саме гаряча вода.
Діма. Точної відповіді на запитання, чому все-таки гаряча вода замерзає швидше холодної, до сьогодні не знайшли.
Аня.        Якщо з крана капає вода (тільки 10 крапель за хвилину), у місяць з нього намарно витікає близько 170 л води, у рік – понад 2 тис. л.
Діма. Проведемо дослід. В посудину з водою зануремо маленьку склянку і будемо повільно піднімати склянку з посудини догори дном, вода в склянці піднімається разом із склянкою. Чому?
Діма . Наступний конкурс «Чорний ящик». (виносять заряди під музику)  В ньому знаходиться предмет, який використовує на своїх уроках вчитель фізкультури, він невеликих розмірів і гарно співає.
·        Що це за предмет?  (свисток)
·        Чому ми чуємо звуки?...
Аня . Відповідь на це запитання дасть дослід. Вдаримо  по ніжкам камертона молоточком він звучить і бачимо, що ніжки камертона коливаються. Як тільки припиняються коливання камертона, зникає і звук. Джерелом звуку є коливальні тіла.
Діма . Подивимось на музичний інструмент-скрипку. Ми чуємо дивовижну мелодію завдяки коливанням струни скрипки.
Музикальна пауза. Вова грає на скрипці.
Аня . Друзі, які кольори веселки ви знаєте?
Діма. Коли ми можемо побачити веселку?
Аня. А тепер вірна відповідь.
Діма .  Ми   можемо в небі бачити веселку завдяки тому, що при проходженні світла через крапельки води, що знаходяться в атмосфері, відбувається  розкладання білого світла  на 7 кольорів. Ці кольори називаються спектром.
Аня . Ісаак Ньютон провів дослід по розкладанню білого світу в спектр. Для цього він пропускав пучок світла через скляну призму. На стіні кабінету при цьому з'являлася кольорова смуга.
Діма. Друзі, Подивіться скільки різнокольорових мильних бульбашок я можу надути. (надуває бульбашки). Цікаво, хто з командирів надує саму велику бульбашку? Прошу вийти командирів. (надувають бульбашки)

Аня . Подивіться, що відбувається з мильною бульбашкою, якщо до неї піднести паличку потерту об хутро. (1 ведучий надуває бульбашку, 2 ведучий підносить наелектризовану паличку, бульбашка притягується до палички)
Діма . Під час тертя  палички об хутро, ми надаємо їй електричний заряд, і вона притягує до себе дрібні і легкі тіла. Подібний ефект буде якщо ми піднесемо до ручки потертої об власне волосся дрібні листочки паперу. Спробуйте виконати цей дослід на місцях.
Аня. Молодці!
Діма . Добігає кінця наша зустріч. І якщо вас захопила фізика, сміливіше йдіть  назустріч цій древній науці!
Аня . Ну, а поки жюрі підводить підсумки, зараз для Вас сюрприз: шоу мильних бульбашок.
Музика. Виступ аніматора.
Призи всім на святі.
«Мікрофон»
·        Що вам більш всього запам'яталося сьогодні?
·        Що більш всього сподобалося


Українська космонавтика

Фізика 7 клас
Тема: Українські сторінки в історії космонавтики
Мета уроку: освітня: познайомити з історією святкування  Всесвітнього дня авіації і космонавтики, ознайомити із внеском українських науковців і космонавтів у розвиток космонавтики;
розвиваюча: розвивати  творчі здібності, мислення, знання про космос, фізичні основи польоту;
виховна: виховувати цікавість до пізнання космічних просторів.
Обладнання: мультимедійна дошка, комп’ютер, проектор.
Хід заходу
І Організаційний момент
ІІ Проведення виховної години
1.Облік.
2. Оголошення теми і мети уроку
ІІІ Проведення заходу
12 квітня все людство відмічає Всесвітній день авіації та космонавтики. А ви знаєте коли з’явилося це свято?
Так, це свято з'явилось на честь першого польоту у космос людини і тим самим воно підкреслює нестримну жагу людського роду до пізнання нових знань. В цей день, 12 квітня, у 1961 році громадянин СССР старший лейтенант Юрій Олексійович Гагарін на космічному кораблі "Восток" вперше в світі здійснив орбітальний політ навколо Землі, відкривши епоху пілотуємих космічних польотів. Він здійснив один виток довкола земної кулі, який тривав 108 хвилин.
Зараз ми здійснимо екскурсію, яку підготували наші учні. Вони проведуть нас українськими сторінками в історії космонавтики.
І так почнемо. Запрошуємо до дошки учень(ця)
УЧЕНЬ:1. ЗЕМЛЯ Велика фотографія Землі з космосу.
У XX ст. було зроблено багато винаходів — від радіозв’язку  та телебачення до комп'ютерів та мобільних телефонів. Але називають де століття космічним. Чому саме космічним? Тому, що людина вперше побачила Землю з віддалі, і зробив де Юрій Гагарін, а потім й інші космонавти, зо­крема й з України.  Люди побачили, якою невеликою є наша планета, яка вона беззахисна, загадкова, але рідна та єдина, як її потрібно захищати, берегти й любити.
ЗЕМЛЯ


Не може не визвати в нас дивування
Чудове планети Землі обертання.
Вона нас не б'є, не трясе, не хитає,
Лише обертає, лише обертає.
При цьому в безкрайньому небі високім
 Ми не одинокі, ми не одинокі.
Навколо є безліч і зір, і планет,
Туманних галактик, яскравих комет.
І кожне це тіло, як вчать всі науки,
Повинно тягнути, простягнувши руки,
Земля має мчати і плигати вскач,
Як в полі стрибає заляканий м'яч,
Земля же поводиться досить шляхетно
І нас обертає, спокійно, славетно.
То як же не викличе тут дивування
Таке обертання, таке обертання.


ВЧИТЕЛЬ: Іменами видатних українців носять тіла у космосі, рельєфні особливості планет сонячної системи (гори, кратери, кратери, каньйони та ін..).
УЧЕНЬ: 2. СЯЮЧА ЗІРКА КЕЦ. Фотографія кратера Ціолковського
Найбільший кратер на Місяці отримав ім'я К. Е. Ціолковського. Це ім'я носить один з астероїдів нашої планетної системи. З цього приводу вдатний письменник-фантаст написав роман «Зірка КЕЦ».
КЕЦ — Костянтин Едуардович Ціолковський — творець теоретичної космонавтики, видатний науковець українського походження. Прадіди К.Е. Ціолковського — вихідці з Волині, далекі родичі гетьмана Северина Наливайка. Дослідник пишався своїм походженням.
Стенд, присвячений життю й діяльності К. Е. Ціолковського.
Обґрунтовуючи необхідність і можливість польоту в космос, К. Е. Ціолковський проголосив: «Тільки ракета!» — і розрахував та сконструював космічну ракету.
ВЧИТЕЛЬ: Розробки українських вчених значно прискорили розвиток як вітчизняної так і всесвітньої космонавтики.
УЧЕНЬ: 3.ПЕРШИЙ ШТУЧНИЙ СУПУТНИК ЗЕМЛІ. Фотографія першого штучного супутника.
Ще Михайло Ломоносов припустив, що тілу можна надати таку велику швидкість, що воно вже не повернеться на Землю. Це пояснює про­стий дослід: обертання кульки на нитці з великою швидкістю за допомогою відцентрової машини.
Людство здавна прагнуло пізнати космос. Протягом 1950-х років особливо уважно в космос вдивлялися двоє науковців: американець німець­кого походження Вернер фон Браун та наш зем­ляк, академік Сергій Павлович Корольов. Обидва зуміли переконати уряди своїх країн у необхід­ності запустити штучний супутник Землі — над задача для того часу. Ще не було жодного випад­ку, щоб тіло, кинуте із Землі в небо, не впало зно­ву на Землю.Сергій Павлович Корольов наполягав на тому, щоб штучний місяць нагадував Місяць природний і мав круглу форму.
Корпус супутника складався з двох півоболонок діаметром 58 см з алюмінієвого сплаву, які були з'єднані 36 болтами. У верхній пів оболонці було розташовано 2 антени, які складалися з двох штирів — 2,4 м та 2,9 м завдовжки. Маса супут­ника з апаратурою — 83,6 кг. Коли хтось сказав на супутник «С.П.», Сергій Павлович виправив: «С.П. — це я, а супутник — ПС».
Перший супутник Землі було запущено з кос­модрому Тюра-Там (зараз він має назву Байконур) 4 жовтня 1957 p., о 19 год 28 хв 34 с за світовим часом, за Гринвічем (або о 22 год 28 хв 34 с за мос­ковським часом). Через 295 с ракета вийшла на орбіту, а через 314,5 с супутник відокремився від орбіти й люд­ство почуло переможне «біп-біп-біп».
А американці ще в 1948 р. заявили про намір вивести свій супутник на орбіту, у 1955 р. під­твердили його й лише в лютому 1.958 р. запусти­ли «Беббі-супутник», називаний так за надто малі розміри.
Час обертання першого у світі штучного супут­ника Землі—96,7 хв.
Перигей — найнижча точка над Землею — 228 км.
Апогей — найвища точка над Землею — 947 км.
Нахил орбіти — 65,1°.
Тривалість польоту — 3 місяці. За цей час супутник здійснив 1440 обертів навколо Землі. Наукові результати ПС-1:
          перевірка розрахунків траєкторії польотів су­путника;
          дослідження проходження радіохвиль через атмосферу;
          визначення густини верхніх шарів атмосфери;
          дослідження умов роботи апаратури.
4. РАКЕТА С. П. КОРОЛЬОВА
Для того, щоб надати супутнику першу космічну швидкість 8 км/с, потрібна потужна ракета (20 000 000 кінських сил).
С. П. Корольов розумів, що навіть у триступе­невій ракеті, у якій послідовно з'єднані двигуни, потужності не вистачить. У цеху літній робочий, який побачив сумного С. П. Корольова, сказав: «Коли в нас в селі коняка не тягнула віз, до неї припрягали ще одну чи дві».
Сергій Павлович піднявся в конструкторське бюро й спитав у конструкторів, чи виконали вони його прохання й зменшили вагу корпуса, палива, радіоелектронної апаратури, іншого обладнання ракети. Усі конструктори відмовилися від ідеї зменшити вагу складових ракети, і навпаки, ви­магали збільшення ваги захисного матеріалу кор­пусу радіоелектроніки, палива й усього іншого. Підлеглі думали, що засмутили свого керівника, але С. П. Корольов сказав: «Ви мені дуже допо­могли». Він згадав слова літнього робітника, узяв п'ять олівців: один в центрі, чотири збоку — і показав, як будуть розташовані двигуни. Так було винайдено знамениту ракету С.П. Корольова з паралельним кріпленням двигунів.
За таким принципом працюють ракети, які ви­вели на орбіту космічні апарати «Восход», «Вос- ток», «Союз» та інші.
ВЧИТЕЛЬ: З давнини людина прагнула навчитися літати. З розвитком авіації амбіції людини розширилися – виникло бажання зазирнути за межі повітряної оболонки нашої планети. Згадаємо перших підкорювачів космічного простору.
УЧЕНЬ: 5. ПЕРШИЙ КОСМОНАВТ ПЛАНЕТИ


Літаки давно літали,
Стратосфери досягали,
Хто б куди б не підіймався,
На орбіті не лишався.
Та настав відомий час,
Дуже пам'ятний для нас,
Люди в час такий змогли
Відірватись Від Землі.
З чарівної тої миті
Пролетіло півстоліття.


Першою людиною, яка це зробила, став Юрій Гагарін, але готував його політ увесь СРСР, особливо українські науковці та промисловці.
Відео- й аудіодокументи засвідчують, як Це відбувалося.
Юрій Гагарін уперше у світі:


      за 108 хв облетів Землю на кораблі-сателіті;
      підкорив неймовірну на той час висоту — 327 км;
      здійснив політ у ракеті;
      випробував ракету;
      приземлився на спеціальному апараті;
      випробував можливість жити й працювати в умовах невагомості;
      випробував апаратуру космічного корабля;
      випробував можливість харчуватися в кораблі—супутнику Землі;
      випробував можливість зв'язку в космічному кораблі;
      провів ряд важливих і цікавих спостережень.


Про рекорди Ю. Гагаріна свідчать офіційні документи.
Першим же космонавтом незалежної України став Леонід Костянтинович Каденюк (рік народження 1951) уродженець с. Клишковичі Хотінського району Чернівецької обл. 19 листопада – 5 грудня 1997 виконав. короткостроковий (15 діб 16 годин) космічний політ як експериментатора на американському космічному кораблі-шатлі «Колумбія», який згодом зазнав катастрофи (в 2003 році).
Згідно спільною заявою України та США, даний політ був «покликаний максимально розширити стратегічне співробітництво між Україною та Сполученими Штатами Америки»
ВЧИТЕЛЬ: Яки же внесок в науку підкорення космічного простору внесли наші співвітчизники.
УЧЕНЬ: 6. ВНЕСОК УКРАЇНСЬКИХ НАУКОВЦІВ У РОЗВИТОК КОСМОНАВТИКИ
 Кондратюк Юрій Васильович {Олександр Шаргей, 21.06.1897—1941/1942) - видатний український дослідник, теоретик космонавтики.
Американський астрофізик, який готував політ американців на-Місяць, отримав догану від свого керівництва. Він зізнався, що схему польоту американців на Місяць роз­робляли не американські науковці, а українець Юрій Кондратюк. Це саме він, український нау­ковець, ще в далекі 1930-ті роки запропонував, щоб основна ракета, яка повинна повернутися на Землю, лише облетіла Місяць кілька разів, а невелика ракета злетіла з основного модуля, опустилася на Місяць і після завершення робіт на його поверхні піднялася на орбіту основного модуля й стикувалася з ним. Після цього космонавти на основній ракеті повертаються на Землю. Таку схему, яка потім отримала назву «траса Кондратюка», Юрій Васильович описав у своїй брошурі «Завоювання міжпланетних просторів». Саме цю брошуру й вивчали американські науковці в Ялтинській бібліотеці. Саме Юрію Кондратюку належить ідея космічних кораблів багаторазового використання — майбутніх «шатлів» і «буранів».
УЧЕНЬ: 7. ВНЕСОК УКРАЇНСЬКИХ НАУКОВЦІВ У РОЗВИТОК КОСМОНАВТИКИ
 Корольов Сергій Павлович (12.011907— 14.01.1966) Генеральний конструктор перших космічних ракет, штучних супутників Землі та Місяця. Під його керівництвом запущено ракети на Місяць, Марс, Венеру; доставлено станції на Венеру й Місяць, сфотографовано зворотній бік Місяця; скон­струйовано й запущено перший місяцехід.
Саме С. П. Корольов організував і провів політ людини навколо Землі, політ першої жінки-космонавта, груповий політ космічних кораблів. Він також розробив схему м'якої посадки космічних кораблів із людиною на борту. Ідеї С. П. Коро­льова і нині служать людям.


УЧЕНЬ: 8. ВНЕСОК УКРАЇНСЬКИХ НАУКОВЦІВ У РОЗВИТОК КОСМОНАВТИКИ
Глушко V Валентин Петрович
(2.09.1908—10.01:1989) Головний конструктор рідинних реактивних дви­гунів. Під його керівництвом виготовлено понад 50 найдосконаліших на той час реактивних двигу­нів на рідкому паливі.
Саме такі двигуни встановлені на всіх російських та українських космічних ракетах.
 Яцків Ярослав Степанович (нар. 25 жовтня 1940 р.) Директор головної обсерваторії Національної академії наук України.
Основні свої праці при­святив вивченню обертан­ня Землі та астрометрії.


ІV. Юні космонавти
ВЧИТЕЛЬ: Отже,
Ми раді, ми горді по вінця
За нашу космічну сім'ю.
Злітайте ж до самого Сонця
І славте державу свою.
А тепер, шановні учні ми разом відправимось у космос.
-          Яким повинен бути космонавт?
Будь-який космонавт довго тренується перед тим, як відправитись у космос. Тому і ми перед своїм польотом маємо перевірити наскільки ви готові до невагомості. (відбираємо 6 учнів).
У невагомості люди літають як пір'я на вітру. Їх крутить у різні боки і дуже важко владнати зі своїм тілом, адже в космосі ви стаєте буквально невагомими, тобто нічого не важите!!! Отже виходьте до мене і ми будемо тренуватися до польоту в космос.
Конкурс І: Тренування до невагомості
Учні мають виконати завдання. Хто з завданням краще справиться, той стане капітаном космічного корабля.
Завдання - Поставити ніжки одна перед одною так, щоб п'ятачка торкалася носочка другою ніжки, заплющити очі і розставити прямі ручки в сторони. Потім за командою ведучого учні  мають кожною рукою по черзі торкатися кінчика носа. Хто перший не втримає рівновагу, тобто поставить другу ніжку вбік - той програв. Хто виявився найвитривалішим - той капітан корабля.
Команди краще давати не "ліва" та "права" (йдеться про руки), а "Сонце" та "Місяць" (Сонце - ліва рука, Місяць - права). Тоді варто слідкувати і за увагою .
ІІ конкурс. Космічна вікторина.
1.         Перша в світі жінка – космонавт? (Валентина Терешкова).
2.         Кому з космонавтів належать слова «Поїхали!»? (Ю.О.Гагарін).
3.         Хто перший зробив крок у відкритий космос? (Олексій Леонов).
4.         Хто перший здійснив посадку на Місяць і на якому кораблі? (Американський корабель «Аполлон».1969 рік, Н. Армстронг і Е. Олдрін).
5.         Ні зонд, ні корабель, а ні ракета не сяде на цю планету: в туман, як у пуховий светр, огорнений гігантський… (Юпітер).
6.         У цієї планети є тезка: живе він не в царстві заморським – він царства морського чаклун. Планета ця зветься… (Нептун).
7.         Вдалині від жагучого Сонця планета, надівши кільця буяє, неначе в платті ажурнім. І звемо її ми… (Сатурном).
8.         В якому сузірї знаходиться Полярна зірка?
9.         Як ви думаєте, зріст космонавтів під час польоту збільшується чи зменшується? ( Збільшується приблизно на 5 см , бо в космосі на хребет не діє сила земного тяжіння).
10.     Чим відомі імена: Костянтина Едуардовича Ціолковського і Сергія Павловича Корольова?
11.     Скільки собак можна побачити на зоряному небі? (Великий і Малий Пес, Гончі Пси).
12.     Як звали гостю з майбутнього? (Аліса Селезньова).
13.     Який птах відрізняється розумом та кмітливістю? (Говорун).
ІІІ конкурс. Швидко, швидко, швидко…

Сатурн

Рік

8км/с

Земля
Магнітне
поле


Комета

Космонавт

Юпітер

Світло

Гравітація

Вакуум
Леонід Каденюк


Чумацький

Місяць

Уран

Орбіта

Плутон

Меркурій

Марс

Галілей

Відстані
Венера

11,2км/с

Сузіря

Нептун

1.        Вид матерії, який оточує Землю.   ( Магнітне поле)
2.        Хто винайшов телескоп? (Галілей)
3.        Яку назву мають хвостаті зорі? (Комета)
4.        Явище, яке спричиняє рух тіл до Землі? (Гравітація)
5.        Скупчення зірок, які мають певні назви. (Сузіря)
6.        Як в Україні називають Молочний шлях? (Чумацький)
7.        Чому дорівнює перша космічна швидкість? (8км/с)
8.        Чому дорівнює друга космічна швидкість? (11,2км/с)
9.        Що рухається зі швидкістю 300000км/с? (Світло)
10.    Професія людини, спеціально підготовленої до польоту в космос? (Космонавт)
11.    Назвіть прізвище космонавта незалежної України, який побував у космосі в 1998 році? (Леонід Каденюк)
12.    Назвіть планети земної групи. (Меркурій, Венера, Земля, Марс)
13.    Назвіть планети – гіганти. (Юпітер, Сатурн, Уран)
14.    Чи є у планети Земля природний супутник, і якщо так, як він називається? (Місяць)
15.    Безповітряне середовище – це…( Вакуум)
16.    Шлях, яким рухається небесне тіло. (Орбіта)
17.    Час повного оберту Землі навколо Сонця. (Рік)
18.    Світловий рік – це одиниця часу чи відстані? (Відстані)
ІV конкурс. Астрономія і я.


1. Яка відстань від Сонця до центра Галактики?
А. 100000 св. р.
Б. 25000 св. р.
В. 8500 пк.
Г. 25000 пк.
Д. 100000 пк.
2.      Коли утворилась наша Галактика?
А. 10  років тому.
Б. 10  років тому.
В. 10  років тому.
Г. 10  років тому.
Д. 2000 років тому.
3. Коли утворилась Сонячна система?
А. 6·10  років тому.
Б. 5·10  років тому.
В. 5·10  років тому.
Г. 10  років тому.
Д. 10  років тому.
4. На яку відстань від Землі вже поширились у космос «розумні сигнали» наших радіостанцій?
А. 100 св. р.
Б. 1000 св. р.
В. 200 св. р.
Г. 10 св. р.
Д. 50 св. р.
5. Скільки зір налічує наша Галактика?
А. 4·10
Б. 10
В. 2·10
Г. 3·10
Д. 5·10


Правильні відповіді: 1 – Б і В; 2 – А; 3 – В; 4 – А; 5 – А
Підсумок уроку.
Домашнє завдання

Немає коментарів:

Дописати коментар